Evoluţia comerţului online în România este încurajatoare, însă avem nevoie de investiţii în forţa de muncă, în dezvoltarea de aptitiduni digitale, dar şi a infrastructurii, fundamentale pentru asigurarea unui ritm bun de creştere, nu doar a comerţului online, ci a economiei, în general
In acest an, comerţul online din România va depăşi 2,5 miliarde de euro şi are potenţialul de a-şi dubla valoarea până în 2020, cu condiţia creşterii investiţiilor şi a sprijinului autorităţilor pentru dezvoltarea aptitudinilor digitale în rândul populaţiei, coroborată cu cea a infrastructurii digitale.
Anul trecut, comerţul electronic a totalizat 2,05 miliarde de euro în România. La nivel european, creşterea a fost de 15%, până la o valoarw de 530 miliarde de euro. Ţările din Europa Centrală şi de Est au obţinut cea mai mare creştere a vânzărilor online în 2016. Astfel, comerţul electronic în Slovacia şi Estonia a crescut cu 35%, Ucraina a înregistrat o creştere de 31%, iar în Polonia şi Bulgaria a crescut cu 25%.
Cumpărăturile online sunt mai populare în rândul tinerilor – două treimi dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani cumpară frecvent online, faţă de doar o treime dintre persoanele cu vârste cuprinse între 55 şi 74 de ani.